Saturday 4 August 2012

DOA IFTITAH .



assalamualaikum.. :)

DOA IFTITAH - dibaca selepas mengakat takbiratul ihram dan sebelum membaca al-fatihah.. walaupun doa ni sunat dibaca tapi kalau kita buat sunat kan dapat pahala.. ;)

kecelaruan yang sering aku alami semasa membaca doa iftitah :-

selalu nak tertukar musyrikin dan muslimin dalam doa tu.. bahaya tu.. kalau kita tertukar tempat baca muslimin dengan musyrikin tu, makna dia jadi macam...

" ... dan tidaklah aku dari kalangan orang muslimin ...."   dan   ".. aku adalah orang musyrikin..."

Ya Allah ! nauzubillahiminzalik !! minta jauhkanlah !  

sebab tu kita kena baca betul-betul.. kita doa kat Allah tu.. kita nak jadi hamba yang dikasihi, disayangi, diberkati dan dirahmati Allah. alik-alik mengaku musyrik pulak.. dalam solat lak tu. nauzubilah ! so, wajib check balik bacaan doa iftitah kita ! :)
 




one more thing, time start doa iftitah tu (terlupa nak gariskan). ramai orang  baca, " Allahuakhbar kabira..." ..
termasuklah aku.. tak betul tu ! kita kena baca, " Allahuakbharu kabira..." sebab huruf ro tu hidup dan ada baris pulak tu. aku pun tak perasan selama ni.. :(

semoga ibadat solat selama ini diterima Allah SWT.. :)

SALAM PERTENGAHAN RAMADHAN.. selamat berpuasa ! ;D

"Seek Allah Apologise" dalam 10 hari keampunan.

wassalam..

0 comments:

Post a Comment